Pages

click here

Best Multimedia Player
For DivX, HD and AVC video, movie, audio, DVD, YouTube

02 December 2008

sekali air bah...

hujan ohh hujan.. bukan nak cite psal band hujan tapi nak hujan yg turun kat luar rumah tuh..
musim hujan skang ni.. & rakyat m'sia pun dah sdia maklum, before akhir tahun melabuhkan tirainya, mesti kat pantai timur dilanda banjir.. klu sape2 yg still ingat subjek geografi, mesti tau kan sebabnye.. peralihan angin monsun..ye,,tepat sekali!!;)

banjir..ohh banjirr..
rumah kita naik air eyy-ooo
owh airr-eyy-yooo..

lagu ni la dulu yg slalu me & my jiran2 yg sebaya nyanyi bila umah ktrg banjir..
dr kcik, masuk tadika, smpai lah masuk skola rendah & smpai nak abis blaja kat skolah rendah..
mmg ktrg pn slalu sgt rase suasana banjir ni.. walaupun ktrg x tinggal kat pantai timur..
beselah,, alasan org atasan bila banjir jd; sistem saliran tersumbatlah, bnyk projek tgh djalankan lah, banjir kilat kat KL lah etc.. lame gak dowg amik masa nak atasi mslh ni.. tiap kali p/raya, janji2 mnis yg sama.. hurmm.. nasib baik da agak ok skarang ni & kt pun skarang da pun pindah kat tempat lain (15 minit je dr rumah lama) ;) pindah bukan sbb banjir tau..
heheehe..

bile tgk kat tv budak2 main banjir, mulalah tkenang zman kcik2 dlu.. bahaya tuh, sure lah sbab ade gak pnah ternampak ular,lipan cacing, etcetera etcetera..tp pandai2lah jaga diri.. syok sbb bukn slalu dpt main banjir kan.. ade pulak tuh racing basikal time banjir.. nak feeling2 bwk bot.. hahaha.. & mmg dpt tgklah,,musim banjir je, budak2 la golongan paling hepi go lucky skali.. x gituh!!

time banjir kat rumah lama dulu,, pnah gak la air naik tggi smpai paras leher (ukuran ketinggian budak umur 8 tahun).. ktrg sume kena pindah duduk kat masjid.. klu nak jln gi masjid sdiri,, alamat tggelam lah kt ntah ke mane. masuk longkang ke hape ke... nsib baik ade abang2 bujang yg duduk dkat2 umah ktrg tlg angkat.. hehee.. (seb baik time tuh budak2 lg).. no feeling2 u ols!;p
kat masjid time tuh mmg meriah.. duduk ramai2,, & trase mcm bulan puasa pulak mase tuh.. (almaklumlah,, zman skarang, umat manusia kebanyakannya rjin gi masjid time blan puasa je; smayang tarawikh..) banjir ni pun dpat mengeratkan silaturrahim sesame jiran.. yelahh,, time ni lah jiran2 sume dpt sembang2 ramai2.. slalunye kan masing2 busy dgn hidup masing2.. bz ngumpulkan harta dunia n sumtimes ade yg x pnah brtegur dgn jiran tetangga..kan!.. & x dinafikan, again,, ktrg yg terdiri dr golongan kanak2 adalah makhluk plg gembira.. hahhaha..

banjir..ohh banjirr..
rumah kita naik air eyy-ooo
owh airr-eyy-yooo..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

02 December 2008

sekali air bah...

hujan ohh hujan.. bukan nak cite psal band hujan tapi nak hujan yg turun kat luar rumah tuh..
musim hujan skang ni.. & rakyat m'sia pun dah sdia maklum, before akhir tahun melabuhkan tirainya, mesti kat pantai timur dilanda banjir.. klu sape2 yg still ingat subjek geografi, mesti tau kan sebabnye.. peralihan angin monsun..ye,,tepat sekali!!;)

banjir..ohh banjirr..
rumah kita naik air eyy-ooo
owh airr-eyy-yooo..

lagu ni la dulu yg slalu me & my jiran2 yg sebaya nyanyi bila umah ktrg banjir..
dr kcik, masuk tadika, smpai lah masuk skola rendah & smpai nak abis blaja kat skolah rendah..
mmg ktrg pn slalu sgt rase suasana banjir ni.. walaupun ktrg x tinggal kat pantai timur..
beselah,, alasan org atasan bila banjir jd; sistem saliran tersumbatlah, bnyk projek tgh djalankan lah, banjir kilat kat KL lah etc.. lame gak dowg amik masa nak atasi mslh ni.. tiap kali p/raya, janji2 mnis yg sama.. hurmm.. nasib baik da agak ok skarang ni & kt pun skarang da pun pindah kat tempat lain (15 minit je dr rumah lama) ;) pindah bukan sbb banjir tau..
heheehe..

bile tgk kat tv budak2 main banjir, mulalah tkenang zman kcik2 dlu.. bahaya tuh, sure lah sbab ade gak pnah ternampak ular,lipan cacing, etcetera etcetera..tp pandai2lah jaga diri.. syok sbb bukn slalu dpt main banjir kan.. ade pulak tuh racing basikal time banjir.. nak feeling2 bwk bot.. hahaha.. & mmg dpt tgklah,,musim banjir je, budak2 la golongan paling hepi go lucky skali.. x gituh!!

time banjir kat rumah lama dulu,, pnah gak la air naik tggi smpai paras leher (ukuran ketinggian budak umur 8 tahun).. ktrg sume kena pindah duduk kat masjid.. klu nak jln gi masjid sdiri,, alamat tggelam lah kt ntah ke mane. masuk longkang ke hape ke... nsib baik ade abang2 bujang yg duduk dkat2 umah ktrg tlg angkat.. hehee.. (seb baik time tuh budak2 lg).. no feeling2 u ols!;p
kat masjid time tuh mmg meriah.. duduk ramai2,, & trase mcm bulan puasa pulak mase tuh.. (almaklumlah,, zman skarang, umat manusia kebanyakannya rjin gi masjid time blan puasa je; smayang tarawikh..) banjir ni pun dpat mengeratkan silaturrahim sesame jiran.. yelahh,, time ni lah jiran2 sume dpt sembang2 ramai2.. slalunye kan masing2 busy dgn hidup masing2.. bz ngumpulkan harta dunia n sumtimes ade yg x pnah brtegur dgn jiran tetangga..kan!.. & x dinafikan, again,, ktrg yg terdiri dr golongan kanak2 adalah makhluk plg gembira.. hahhaha..

banjir..ohh banjirr..
rumah kita naik air eyy-ooo
owh airr-eyy-yooo..


No comments: