Pages

click here

Best Multimedia Player
For DivX, HD and AVC video, movie, audio, DVD, YouTube

28 October 2008

puDing marble!!!


nak tau x cara2 nak wat puding marble??!!!
senang je..

bahan2:
1 paket agar2
6 cawan air
2 cawan gula (klu nak kurg manis, kurg kan la gula tuh)
1 cawan tepung kastard
1 tin susu cair
1 1/2 sudu serbuk koko(ala coklat serbuk tuh, nak milo pun boleyh) > bancuh ngan sikit air

1. mula2, rebus 1 paket agar2 + 6 cawan air.. bila agar2 da agak cair, masukkan lak gula..biarkan sehingga mendidih.. lepas tuh tapiskan
2. dalam bekas yang lain, gaulkan tepung kastard ngan susu cair...kemudian tapiskan
3. masukkan bancuhan tepung kastard + susu cair td dalam nombor 1 td, then kacau smpai agak pekat..
4. masukkan sebahagian daripada bancuhan di atas ke dalam periuk lg 1 dan tambahkan dngan bancuhan coklat
5. masakkan semula bancuhan di kedua2 periuk trsebut smpai dah agak2 pekat..
6. sediakan acuan.. masukkan adunan dari periuk no 1 kemudian periuk no 2 yg de coklat tuh..
wat lah mcm lapisan.. wat lah smpai abes.. pastuh,, biarkan puding sejuk.. then, msukkn la dlam peti sejuk.. uuhh,, sedapp!!!

p/s: lpe nak amek pic time wat rituh.. pic di atas adlh ehsan website len..

6 comments:

Intan *Schaghinach* said...

nak resepi juish epal strawberii lak.hehe

Shahrysham said...

nak resipi cucur nenek rockyeah. nyiah!
ala2:
kami da pulang emak buat cucur~~

babysitter said...

intan,, epal strawberi juh lahh.. klu nak resipi tuh,, kne tgk wayang cite budak klantan...hehehe;p

babysitter said...

eyhh sham,, at least nek rocky ade enterprise tau!!!! hehehe~

white witch said...

wah gitew~

Shahrysham Kamran said...

teringat karate kid!
Rocky love emily!
Rocky love emily!!!

lol ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

28 October 2008

puDing marble!!!


nak tau x cara2 nak wat puding marble??!!!
senang je..

bahan2:
1 paket agar2
6 cawan air
2 cawan gula (klu nak kurg manis, kurg kan la gula tuh)
1 cawan tepung kastard
1 tin susu cair
1 1/2 sudu serbuk koko(ala coklat serbuk tuh, nak milo pun boleyh) > bancuh ngan sikit air

1. mula2, rebus 1 paket agar2 + 6 cawan air.. bila agar2 da agak cair, masukkan lak gula..biarkan sehingga mendidih.. lepas tuh tapiskan
2. dalam bekas yang lain, gaulkan tepung kastard ngan susu cair...kemudian tapiskan
3. masukkan bancuhan tepung kastard + susu cair td dalam nombor 1 td, then kacau smpai agak pekat..
4. masukkan sebahagian daripada bancuhan di atas ke dalam periuk lg 1 dan tambahkan dngan bancuhan coklat
5. masakkan semula bancuhan di kedua2 periuk trsebut smpai dah agak2 pekat..
6. sediakan acuan.. masukkan adunan dari periuk no 1 kemudian periuk no 2 yg de coklat tuh..
wat lah mcm lapisan.. wat lah smpai abes.. pastuh,, biarkan puding sejuk.. then, msukkn la dlam peti sejuk.. uuhh,, sedapp!!!

p/s: lpe nak amek pic time wat rituh.. pic di atas adlh ehsan website len..

6 comments:

Intan *Schaghinach* said...

nak resepi juish epal strawberii lak.hehe

Shahrysham said...

nak resipi cucur nenek rockyeah. nyiah!
ala2:
kami da pulang emak buat cucur~~

babysitter said...

intan,, epal strawberi juh lahh.. klu nak resipi tuh,, kne tgk wayang cite budak klantan...hehehe;p

babysitter said...

eyhh sham,, at least nek rocky ade enterprise tau!!!! hehehe~

white witch said...

wah gitew~

Shahrysham Kamran said...

teringat karate kid!
Rocky love emily!
Rocky love emily!!!

lol ;)