Pages

click here

Best Multimedia Player
For DivX, HD and AVC video, movie, audio, DVD, YouTube

26 November 2010

Andai tiada hari esok

Sepohon kayu daunnya rimbun,
lebat bunganya serta buahnya,
walaupun hidup 1000 tahun,
kalau tak sembahyang apa gunanya...

kt mengaku, kt memang kadangkala(erkkk,,selalu kot) lalai dlm mengerjakan solat.. tp sejak kebelakangan ni, rase mcm slalu sgt terfikir pasal kematian (fikir akan kematian itu sunat kan.. so,it's good for me lah~) 
bila terfikir pasal mati ni,,mulalah rase bimbang,cuak,seram & sebagainya.. yelah,, kalau ditakdirkan esok lusa kt dah xde,, dah cukup ke amalan nak dibawa 'ke sana'..
solat pun maseh tunggang-langgang.. especially solat subuh.. ish ish ishh..  apa nak jadi~

tapi bila dah semakin matang ni,, ada terdetik jugak dlm hati ni teringin nak berubah ke arah yg lebih baik, lagi2 utk lebih disiplin dlm menepati waktu solat & kalau boleh, x nak liat2 dah untuk solat.. 

Ada Doa untuk Rajin Solat: 

amalkan Surah Ibrahim Ayat 40 yang bermaksud; 

''Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.''


p/s: sama2 lah kt amalkan yek :)





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

26 November 2010

Andai tiada hari esok

Sepohon kayu daunnya rimbun,
lebat bunganya serta buahnya,
walaupun hidup 1000 tahun,
kalau tak sembahyang apa gunanya...

kt mengaku, kt memang kadangkala(erkkk,,selalu kot) lalai dlm mengerjakan solat.. tp sejak kebelakangan ni, rase mcm slalu sgt terfikir pasal kematian (fikir akan kematian itu sunat kan.. so,it's good for me lah~) 
bila terfikir pasal mati ni,,mulalah rase bimbang,cuak,seram & sebagainya.. yelah,, kalau ditakdirkan esok lusa kt dah xde,, dah cukup ke amalan nak dibawa 'ke sana'..
solat pun maseh tunggang-langgang.. especially solat subuh.. ish ish ishh..  apa nak jadi~

tapi bila dah semakin matang ni,, ada terdetik jugak dlm hati ni teringin nak berubah ke arah yg lebih baik, lagi2 utk lebih disiplin dlm menepati waktu solat & kalau boleh, x nak liat2 dah untuk solat.. 

Ada Doa untuk Rajin Solat: 

amalkan Surah Ibrahim Ayat 40 yang bermaksud; 

''Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.''


p/s: sama2 lah kt amalkan yek :)





No comments: